dilluns, 21 de setembre del 2009

Rodejant la Cova de Sant Vicent


Cap a les 17.30 de la vesprada del dilluns 21 de setembre, em dispose a fer una ruta per una de les muntanyes d'Alfondeguilla. He accedit des del poble fins la Cova de Sant Vicent, entrant a la senda per la carretera CV-230 i he eixit pel riu Belcaire, en front de la Era, per tornar al poble. És la mateixa ruta que es fa el dia de Sant Vicent, quan es puja en romeria fins la cova, però he decidit fer-la al revés.
En total una hora de camí en el què he pogut observar la bellesa del nostre terme, així com vore la mar Mediterrània, un luxe per als sentits. He contemplat raïm de pastor, quan de temps sense veure'n. Encara recorde que 'Raïm de pastor' era un dels meus llibres de valencià de l'EGB i en la seua portada una imatge d'esta bonica i singular planta.
En el meu recorregut he bordejat per dalt la Cova de Sant Vicent, sense arribar a passar per davant. Com no els pins i els embrasers han sigut els meus companys de ruta. I com no he gaudit d'una bonica estampa de sureres. No vull acabar este escrit sense ressaltar què bonic es veu Alfondeguilla des d'ahí dalt i la tranquilitat que es respira quan corones. Impressionant.
A continuació, vos dixe algunes FOTOS d'allò que han captat els meus ulls.