diumenge, 27 de març del 2011

31 equips prenen l'eixida en la primera Volta al Terme per relleus


Alfondeguilla ha acollit la primera prova de les tres que Amics de la Volta al Terme han organitzat amb motiu del 30 aniversari d'esta reconeguda prova de muntanya.
La de hui ha sigut la primera competició per relleus de la història de la Volta al Terme en la qual han participat 31 equips formats per cinc membres. El primer equip a creuar la línia de meta ha sigut “Fusteria Berenguer” format per Remigio Queral, Vicente Calvo, Chari Adrián, José Manuel Ramader i Olegario Alario. Estos corredors han realitzat les cinc etapes en un temps de 3:21:07.
El segon equip a creuar la línia de meta va ser la “*Penya Mur i Castell-*Tuga” en 3:28:11. Aquest equip estava format per José Javier Rubio, Silvia Sos, Alberto Navarro, Ángel González i Cristóbal Adell.
Els tercers d'esta pionera prova ha sigut el “Club d'Atletisme Conca Dolomia” format per Santiago García, Mª Eugenia Figueroa, Javier Triguero, Roberto Barambio i César Canales amb un temps de 3:33:07.
Cada equip havia de comptar, entre els seus components, mínim amb una dona i un veterà i cadascun d'ells havia de realitzar un tram de la Volta al Terme, una de les proves més dures del panorama nacional.
Així el primer relleu va realitzar el tram des del casc urbà d'Alfondeguilla fins a l'Ereta. El segon ha recorregut des de l'Ereta fins al Pouet dels Paluts. El tercer relleu va acabar en el Marianet, el quart en Aiguamolls i l'últim va realitzar el tram que transcorre fins a Alfondeguilla.
La prova té un total de 34,5 quilòmetres amb un desnivell acumulat de 2.470 metres.
La propera prova serà el dissabte 28 de maig amb la tradicional Volta al Terme. La tercera prova d'este any serà també pionera. Es tracta doncs, de la primera Volta al Terme nocturna i tindrà lloc els dies 15 i 16 de juliol.

diumenge, 13 de març del 2011

Alfondeguilla inicia con el pregón diocesano la Cuaresma



12 marzo 2011.- La Cofradía del Santísimo Cristo del Calvario de Alfondeguilla ha organizado el acto del pregón diocesano. Hasta esta pequeña localidad de la Plana Baixa se ha desplazado el obispo de la diócesis de Segorbe-Castellón, Casimiro López, para participar en este acto que simboliza el inicio del tiempo de Cuaresma previo a la Semana Santa.
Este año ha sido el Vicario Judicial de la Diócesis de Segorbe-Castellón, Vicente Borja Dosdá, párroco del Santo Ángel Custodio de la Vall d'Uixó, el encargado de hacer el pregón de Semana Santa.En el acto de Alfondeguilla han participado miembros de otras cofradías de la diócesis de Segorbe-Castellón y han estado presentes el alcalde de la localidad, Salvador Ventura, y el vicepresidente de la Diputación, Vicent Aparici, así como los alcaldes de la Vall d'Uixó y La Vilavella.
Alfondeguilla vive la Cuaresma y la Semana Santa con devoción y sensibilidad, participando todos los viernes en el Vía Crucis por el Calvario, símbolo religioso por excelencia del municipio. Asimismo, desde hace diez años, la localidad viene celebrando la Pasión a cargo del grupo de teatro 'Mans obertes'.
La Semana Santa es, también, de vital importancia para los feligreses de Alfondeguilla, que participan en todos los actos, acompañando al Cristo en su pasión y muerte en el Calvario. Los miembros de la cofradía del Santísimo Cristo del Calvario de la localidad viven con devoción cada jornada desde la Cuaresma hasta la Semana Santa y posterior Resurrección de Jesús.

divendres, 11 de març del 2011

La Diputación escoge Alfondeguilla como proyecto piloto de iluminación por leds


La Diputación de Castellón ha financiado los cambios en el alumbrado público del municipio de Alfondeguilla por leds con un total de 75.000 euros, una cuantía que corresponde al Plan de Obras y Servicios de la Diputación de 2011. Alfondeguilla se convierte así en el municipio en el que la institución provincial aplica esta experiencia piloto que supone un ahorro anual de 6.000 euros en la factura energética del ayuntamiento. El alcalde de la localidad, Salvador Ventura, y el vicepresidente de la Diputación, Vicent Aparici, han observado los cambios en la iluminación en esta prueba que convierte a Alfondeguilla en un municipio pionero dentro del proyecto de la administración provincial.

Esta primera fase ha supuesto la sustitución de 20 luminarias tradicionales de vapor de sodio por 18 luminarias a LED de 40W y otras 2 a LED de 25W.
Aparici ha señalado que “en los últimos meses se ha estado trabajando en encontrar fórmulas que posibiliten a los municipios poner en práctica acciones que reduzcan las emisiones de gases de efecto invernadero a la atmósfera y que supongan a la vez un importante ahorro económico, vital para los ayuntamientos que actualmente atraviesan graves problemas económicos”.
Aparici ha añadido que “por la eficiencia energética y por el ahorro económico se ha llegado a la conclusión que el alumbrado público es donde primero debemos incidir. Económicamente, el alumbrado público supone anualmente un desembolso muy importante. De los sistemas de iluminación estudiados se ha determinado que son los leds los más eficientes, ya que pueden llegar a reducir la factura del alumbrado hasta en un 70%”.
El vicepresidente ha afirmado que “si la experiencia iniciada en Alfondeguilla es satisfactoria la trasportaremos a otros municipios”.

divendres, 4 de març del 2011

Superherois per un dia


Alfondeguilla no ha faltat a la cita del carnestoltes. Els xiquets del CEIP Castro han portat pels carrers el color i la simpatia. Este any el tema del carnestoltes ha sigut els superherois. Així, Supermant, El Zorro o Catwoman han visitat Alfondeguilla.
La pluja ha impedit que la cavalgada es realitzara com de costum desde l'escola fins l'ajuntament, pel que este any el pregó s'ha llegit dins del centre després de donar una xicoteta volta pel poble. La festa ha acabat amb xocolate preparat per les mares.

dijous, 3 de març del 2011

Alfondeguilla celebra el “dijous jarder”


Els veïns d'Alfondeguilla han celebrat el dijous jarder que té lloc, sempre, el dijous anterior als carnestoltes. Els més xicotets han gaudit dels jocs que va preparar l'ajuntament. Tot i que la pluja ha impedit que els jocs s'hagen realitzat a la zona de la Palanca, el que el consistori ha optat pel saló de la cooperativa per realitzar les activitats.
Els més xicotets van aprofitar per berenar la tradicional fogasseta de tomateta, ou i llonganisses. L'ajuntament ha regalat a cada xiquet la fogasseta i l'AMPA ha preparat la beguda i la picaeta.
A la nit, en cap de les cases ha faltat la típica fogasseta.